Son dönemlerde sosyal medya da popüler hale gelen Dubai çikolatası yok satıyor. Gerek marketlerde, gerek restoranlarda gerekse evinde Dubai çikolatası yapanlar derken ilgi her geçen gün artıyor. Çikolatada kullanılan Antep fıstığı ise karaborsaya düştü.
İlk olarak sosyal medya duyulan Dubai çikolatasına her geçen gün ilgi artıyor. Çikolatanın en önemli malzemelerinden biri olan Antep fıstığı ise neredeyse altınla yarışacak hale geldi. Dubai çikolatasına olan bu yoğun ilgi Antepfıstığına olan arz-talep dengesinin bozulmasına neden oldu.
Sabah Gazetesi'nde yer alan habere göre; Eylül ayından itibaren fiyatı artan Antep fıstığı, 'yeşil altın' olarak anılmaya başlandı. Fıstık ezmesi ise adeta kara borsaya düştü.
Uzmanlar, Antep fıstığına olan bu ilginin yerel üreticilere ve piyasada olumsuz etkilere neden olmasını beklediklerini açıkladı.
Ağustos’ta 150 Ekim’de 3 bin TL
Ağustos ayında tarlada kilosunun 150 TL’ye satılan Antep fıstığı Dubai çikolatasının bu denli popülerleşmesisin ardından market raflarında 3 bin liraya kadar çıktı. Son iki ayda yüzde 70’in üzerinde zamlanan Antep fıstığı hakkında uzmanlar stokçuların piyasayı kilitlediğini öne sürdü. Çok sayıda firma artan taleplerin ardından Antep fıstığı stoklayarak hem fiyatlarını yukarıya çekiyor hem de ulaşılabilirliği kısıtlandırıyor.
Dubai çikolatası neden bu kadar popüler?
Antep fıstığı, kadayıf , süt ve çikolata ile yapılan Dubai çikolatası tarifinin patenti Birleşik Arap Emirlikleri'nde (BAE) butik bir çikolata mağazasına ait. 9 yıldır Birleşik Arap Emirlikleri’nde ikamet eden Sarah Hamouda,’nın hamileliği sırasında aşermesi ile ortaya çıkan bu tarif kısa sürede dünya çapında büyük ilgi gördü.