Plan ve Bütçe komisyonunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşmelerinde konuşan TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu tren kazalarına değinerek, kazaların sebebinin cezasızlık olduğunu söyledi.

Turgutlu Belediye Meclisinde 13 madde karara bağlandı Turgutlu Belediye Meclisinde 13 madde karara bağlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçesi görüşmeleri ile 8 Temmuz 2018'de meydana gelen, 7’si çocuk, 25 kişinin ölümüne neden olan Çorlu tren faciasının 17’nci duruşmasının da aynı güne geldiğine dikkat çeken Bakırlıoğlu yaptığı konuşmada;

“Bugünkü duruşmada savcı mütalaasını verdi ve 24 Ocak tarihine duruşma ertelendi. Söz konusu dava beş yıldan beri sürmekte ve 13 sanık yargılanıyor. 25 kişi ölmüş, yaklaşık 400 kişi yaralanmış ancak tutuklu olarak yargılanan sanık bulunmamakta. Ek bilirkişi raporuna baktığımız zaman asli kusurlu Devlet Demiryolları yani Bakanlık.” dedi.


“Kazanın üç tane önemli kök sebebi var”
Bakırlıoğlu kazanın üç önemli sebebi olduğunu ifade ederek,

“Bu kazadan hemen sonra, 13 Aralık 2018 tarihinde de Ankara'da Ankara-Konya yüksek hızlı tren ile kılavuz tren çarpışmış, 3'ü makinist, 9 kişi de bu kazada hayatını kaybetmiş, 86 kişi yaralanmıştı.  Bilirkişi raporuna bakıyorsunuz bu kazayla alakalı, kazanın üç tane önemli kök sebebi var. En önemli sebep, hattın eksiklerine rağmen hizmete açılmış olması. Bir diğer önemli sebep, yanlış trafik yönetim sistemi kurulması.” ifadelerine yer verdi.


“Tren hattı test aşamasında”
Bakılıoğlu:

“Gene, bilirkişi raporuna göre kusurlular: Görevden alınan Devlet Demiryolları Genel Müdürü, onun yerine atanan yeni Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcısı. Kusurlu olarak bu bürokratlar bilirkişi raporunda yer alıyor ve buna rağmen, Ulaştırma Bakanlığı bu bürokratlara sahip çıkıyor, bunların yargılanmasının önüne geçiyor. Tarih 14 Ekim 2023, daha bir ay olmuş, bu sefer de Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı’nda test çalışmaları esnasında yüksek hızlı tren raydan çıkıyor ve 4 kişi yaralanıyor.
Bu kaza esasında, hattın açılmasından sonra meydana gelen ikinci yaralanmalı kaza. Kazanın yapıldığı bölgede yüksek standartlı yapım tamamlanmamış, eksikler var. Bu nedenle, bu bölgede tren yavaşlıyor ve ancak 110 kilometre hızla gidilebiliyor, zaten tren hattı test aşamasında. Bu hatta trenin raydan çıkmasına neden olacak kadar eksikler bulunmasına rağmen seçim öncesi alelacele hizmete açılıyor."  şeklinde konuştu.

Kaynak: Canan Sürgit