Etkinlikte konuşan KADEM Manisa Temsilcisi Özlem Akar İşyapan, KADEM’in 11 yıldır kadına yönelik şiddetle mücadelede önemli çalışmalar yaptığını vurguladı. İşyapan, "Kadınları şiddetten korumak ve şiddet ortaya çıkmadan önlemler almak için çeşitli projeler geliştiriyoruz. Kadınlara haklarını ve şiddetle nasıl mücadele edebileceklerini anlatıyoruz. Ailelerden öğretmenlere, hatta anaokulundan başlayarak öğrencilere yönelik eğitim programları hazırlıyoruz" dedi.

Arınç: “Bitti sanmayın sakın, mevzu yeni başlıyor” Arınç: “Bitti sanmayın sakın, mevzu yeni başlıyor”

Geçmiş kampanyalar ve bu yılın mesajı

Geçmiş yıllarda "Sen Varsan Şiddete Yer Yok", "Şiddete Göz Yumma", "Şiddete Hakkın Yok", "Şiddetin Bahanesi Olmaz" ve "Şiddetsiz Toplum Güvenli Gelecek" gibi kampanyalarla dikkat çektiklerini belirten İşyapan, bu yılın sloganının "Şiddete Seyirci Kalma" olduğunu açıkladı. Bu sloganla toplumun kadına yönelik şiddete karşı daha duyarlı hale getirilmesinin hedeflendiğini ifade etti.

TV dizilerindeki şiddete dikkat çekiliyor

KADEM’in, medyada kadına yönelik şiddet konusunda farkındalık yaratmak amacıyla yaptığı araştırmalar hakkında bilgi veren İşyapan, yerli dizilerdeki kadına yönelik şiddet içeriklerinin ciddi bir problem oluşturduğunu belirtti. "Geçen yıl incelediğimiz 14 yerli dizide toplam 3013 kadına yönelik şiddet sahnesi tespit ettik. Bu şiddet sahnelerinin çoğu psikolojik şiddet (%51) ve sözlü şiddet (%24) türünde gerçekleşiyor. Ancak ne yazık ki, bu sahneler sıkça estetize ve romantize edilerek normalleştiriliyor" dedi.

“Şiddet toplumun ortak sorumluluğudur”

İşyapan, dizi yapımcıları, senaristler ve reklam verenlerin de kadına yönelik şiddetle mücadelede sorumluluk üstlenmesi gerektiğini belirterek şunları söyledi: "Kadını ve aileyi şiddetten korumak sadece kadın derneklerinin değil, toplumun ortak görevidir. Kampanyamızın bireysel ve toplumsal farkındalığı artırmasını umut ediyoruz."

Muhabir: SUDE SARUHAN