Manisa’da Özel Eğitim Uygulama III. Kademe okulunda eğitim gören özel öğrenciler toprakla uğraşarak mutlu oluyor. Okulda hayata geçen Sevgi Yeşeren Emekler Proje sayesinde özel öğrenciler serada çiçek üretiyor.  Öğrenciler toprakla uğraştıklarında hem sakinleşiyorlar hem de kendilerini geliştiriyor. Öğrencilerin ürettiği birbirinden güzel ürünler imzalanan protokolle Şehzadeler Belediyesi, Yunusemre Belediyesi ve Manisa Organize Sanayi Bölgesi başta olmak üzere birçok kurum ve kuruluşların peyzaj süslemelerinde kullanılıyor. Öğrenciler döner sermaye sayesinde ailelerine katkı sunuyor. Öğrenciler bu dönem 8 bin adet süs lahanası, 8 bin adet hercai menekşe olmak üzere 16 bin adet çiçek üretimi gerçekleştirecek. Yunusemre İlçe Milli Eğitim Müdürü Yıldıray Demirtaş, Şube Müdürü Üçler Yıldırım ile birlikte serada öğrencileri ziyaret etti, ürünlerini inceledi.

 

KURUMLARIN PEYZAJ SÜSLEMELERİNE DESTEK OLUYORLAR

Manisa Özel Eğitim Uygulama III. Kademe Müdürü Serdar Tekeli, “Burada yaptığımız faaliyet daha çok çocuklarımızın daha fazla toprakla buluşması ve hayata katkı sunması ve aynı zamanda kendi ailelerine katkı sunması amaçlı geliştirilmiş olan bir proje. Sevgi Yeşeren Emekler Projemiz. Bununla ilgili Şehzadeler Belediyesi, Yunusemre Belediyesi, Manisa Organize Sanayi Bölgesi olmak üzere birçok kuruluşa peyzaj süslemelerinde çiçek üretiyoruz. Bu seneki ilk dönemde yaklaşık 16 bin çiçek üretimimiz var. İkinci dönem için de yeni protokolleri yapmadık. 16 bin çiçek üretiminden 8 bin tanesi lahana kırmızı ve beyaz lahana olmak üzere, 8 bin tanesi de çeşitli renklerde hercai menekşe üretimi. Aynı zamanda özellikle Şehzadeler Belediyesi ve diğer okul ve kurumlara yapmış olduğumuz süsleyerek çiçeklerin satışı da var. Bizde bununla ilgili de 2 bin 500-3 bin çiçeğimizin de bu şekilde satışını yapıyoruz.  Bu sayede döner sermayemiz sayesinde çocuklarımız kendi ailelerine katkı sunuyorlar. Burada şuna değinmeden geçemeyeceğim. Öğretmenlerimizde buradan kazanmış oldukları paraları tekrar okul aile birliğimize bağışlayarak okulumuza tekrar katkı sunuyorlar. Kendilerine buradan ayrıca teşekkür ediyorum. Okulumuzun yeni birçok projeye imza atmasında en önemli faktör öğretmenlerimiz” diye konuştu.

 

TOPRAKLA UĞRAŞMAK ÇOCUKLARA AVANTAJLAR SAĞLIYOR

Toprakla uğraşmanın çocuklara çok önemli avantajlar sağladığını kaydeden Tekeli, “Bizim çocuklarımız zihinsel engelli ve otizm ağırlıklı olduğu için daha çok sakinleşmelerini en ön planda sağlıyor. Onun harici özellikle zihinsel engelli gruplarımızda bizim para yönetimi, kendini topluma ait hissetme, toplum için bir şeyler üretme gibi güdülerini geliştiriyor. Bu sayede daha özgüvenli çocuklarımız oluyor. Çarşıda, pazarda ya da markete gittiğinde daha kolay alışveriş yapıyorlar. Daha doğrusu en önemlisi biz çocuklarımızı bağımsızlaştırıyoruz bu şekilde. Ailelerine veya bakıcı ileri dönemlerde bakıcı gruplarda en az şekilde nasıl diyeyim en az muhtaç olmalarını sağlıyoruz” diye konuştu.

 

NEŞELİ VE DİNAMİK OLUYORLAR

Tekeli, “Çocukların ruh hallerini olumlu etkiliyor. Çocuklarımız burada toprakla bulaşan herkes gibi çocuklarımızda daha neşeli oluyorlar, daha dinamik oluyorlar. Buraya gelmeye hevesle can atıyorlar buraya gelmek için” dedi.

 

SERADA OLMALARI ONLARA BÜYÜK BİR ARTI SAĞLIYOR

Manisa Özel Eğitim Uygulama Okulu Tarım Teknolojileri Öğretmeni Ayşegül İnne, “Çocuklarımızla serada çiçek üretimi yapıyoruz. Mevsimlik, tek yıllık çiçekler bunlar. Dönemlik, sezonluk olarak çeşitlerimiz değişiyor. Bu dönem iki çeşidimiz var. Hercai menekşe karışık renkli ve iki renkli lahana süs lahanası çiçeğimiz var. 8 bin adet süs lahanası, 8 bin adet hercai menekşe. Belediyelerde genelde protokol kapsamında çalışıyoruz. Döner sermayemiz var. Çocuklar bu döner sermayeden yaptıkları katkıdan dolayı pay alıyorlar. Öğrencilerimiz bir şeyler üretip bunun karşılığında kendilerine bir şeyler kazandıkları zaman daha mutlu oluyorlar. Toprakla uğraşmak onları motive ediyor, enerji kazandırıyor. Açık alanda çalışmak daha çok motive ediyor. Yani özel gereksinimli öğrenciler oldukları için sürekli kapalı bir ortamda tutmak, onları duvarlar arası kısıtlamak çok bir şey kazandırmıyor bizim için. Okulumuzda sera olması bizim için çok büyük bir artı sağlıyor. Yani sürekli dışarıdalar. Toprakla temas halindeler. Grup halinde arkadaşlarıyla çalışıyorlar. Öğretmenleriyle temas halinde grup halinde çalışıyorlar. Ve el becerileri gelişiyor. Yapabildiklerini anladıkları zaman daha çok hırslanıyorlar. Çok mutlular toprakla uğraştıkları için. Çok ta seviyorlar serayı. Bizde mutluyuz” dedi.

ÖĞRENCİLER MUTLU

Özel öğrencilerden serada üretim yapan Yılmaz Karakaş, “Sera güzel, burada çalışıyoruz. Çiçek ekiyoruz. Belediyelere veriyoruz” dedi.  

CÜNEYT HASÇELİK

Editör: TE Bilisim