Su misali derler ya öyle akıyor zaman. Adına şarkılar yapılan şiirler yazılan bir kavram.

Zaman biz insanoğlu için kısa bir ömür ancak içine sığdırdığımız şeyler kadar da uzundur aslında.

Zaman yönetimi hep beyaz yakalılara atfedilir. Genellikle iş hayatı içerisinde zamanı doğru yönetmek ile ilgili söylemler vardır. Vardır diyorum bunu yaşayan biri olarak zaman yönetiminin ne kadar önemli olduğunu hayat ile ilgili kazanımlardan anlıyorum.

Zamanı yönetirken gösterdiğimiz özen bir sonraki adımımızda karşımıza çıkıyor. Gün içinde acil ve öncelikli diye nitelendirdiğimiz bir iş günün sonunda karşımıza tamamlanmış olarak geliyor. Günü daha huzurlu kapatmamıza vesile oluyor diyebilirim. Kendimizi huzursuz hissetmemize neden olan en önemli durum yaptığımız işin tamamlanmamasından kaynaklıdır.

Bence hayat ile ilgili başarısızlıklarımızın altında yatan en önemli nedeni zaman yönetmeyi bilmemek. Yönetemiyorsanız ertelersiniz. 2+2 her zaman 4 eder. Bunun gibi değişmez bir kuraldır zaman yönetimi.

Sabah uyandığınızda günlük işleriniz için yapacağınız bir ajanda ya da sıralamanız yok ise geçmiş olsun artık o gün sizin için neyi nasıl yapacağınızı bilemeyecek hali almıştır. Ev işleri ile ilgileniyor olsanız da bunu sıraya koyacak bir listeniz mutlaka olsun derim.

İş hayatında, zaman yönetimini daha kolay buluyorum. Fiziksel bir ajanda taşımak ve işlerinizi acil ve öncelikli olarak ayırmak da bunun bir parçası. Beyaz yakalı çalışan biri iseniz bu işler de bir türlü bitmiyor diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Hatta belki de uygulamada bir hata yapıyor olabilirsiniz. Acil ve öncelikli işlerinizi ayırarak ve bitenler için yanlarına işaret koyarak çok rahat gün planı yapabilirsiniz. Ekstra durumlar olacaktır elbette. Ancak her gün işlerinizi bitiremediğinizden yakınıyor iseniz bilin ki zamanı yönetmek ile ilgili bir sorununuz var demektir.

Mesai sonrası bitiremedim o nedenle ben iş yerinde kalarak devam edeceğim diyenler olabilir aranızda. Bu noktada amacınız fazla çalışıyor gibi görünmek ise size üzücü bir haberim var. Hiçbir kurumsal şirket, mesai sonrası iş yerinde hala çalışıyor olmanızı hoş karşılamaz. Açıkçası işlerini bitirememiş, zamanını da yönetemiyor diye düşünür. Hani yönetici olma gibi bir fikriniz var ise bilin istedim. Zamanını yönetemeyen kişi, işi nasıl yönetecek diye düşündürebilirsiniz.

Ev ve iş hayatınızı konuştuk. Ancak sosyal hayatınızda zamanı nasıl yönettiğiniz ile ilgili konuşmadık.

Hafta sonlarınızı düşünün. Dinlenmenin dışında zamanı nasıl yönetiyorsunuz? Kendiniz de var olan yeteneklerinizi besliyor musunuz? Ya da sağlığınız için bir plan yapıyor musunuz?

Yazının başında da belirttiğim gibi zaman kavramı çok kıymetli. Değerlendirme aşamasında cimri davranmayalım.

Sağlıkla Kalın.