Sevgili okurlarım;  Yaşamın akımsallığı içerisinde hayatınızı gereksiz yere etkileyen, özellikle hizmet karşılığını ödediğimiz işletmelerin çalışan elamanlarının,  hak etmediğiniz davranışları karşısında, yakınma veya  Sergüzeşt  ile hırslanarak işletmeyi terk ettiğimiz oluyor, o durum karşısında, insanlar kendilerini kendi paraları ile prangaya vurulmuş his edebilir. Özellikle yoğun bir çalışma sonrası yorgunluğunuzu gidermek için ailenizle birlikte gittiğiniz zaman, yerleşik bulunan işletmelerden biri sizleri olumlu veya olumsuz etkileye bilir. Aynı zamanda. Sergüzeşt  hareketler karşınıza çıktığı zaman nasıl karşılandığınızı veya nasıl bir hizmet aldığınızı işletme çalışanlarının tavır ve hareketleri ile, ne denmek istediğini personelin yüz hatlarından veya hitap şekli ile cümle içeriklerinden daha iyi anlayabilirsiniz.                                                                                                                                                                                                                       
       İşyerlerinde Personel karması olan elamanların müşteriler ile irtibat üzerindeki tutundurma faaliyetlerini kısaca tanımlayacak olursak; firmaya  ait ürün ya da hizmetin, sunum  sürecini hızlandırmak ve müşteri üzerinde ürün ya da hizmetler hakkında olumlu bir algı oluşturma çabaları,çok önem arz etmektedir. karşılama iletişimi yaklaşımında bütün iletişim araçlarının hizmet karması ile bütünleşmesi ve planlanması esastır.  İş ahlakı ve işe edepte olma, işletmenin  her alanını etkileyebilir müşterilere odaklanma esas olmalıdır. Her işletme çalışma stratejisinde olduğu gibi hedefini, pazarlamada öncelikli olarak müşterinin hijyenik temizlik, hal ve davranışına olan bakışını olumlu yönde sabitlemeyi hedeflemesi gerekmektedir. Müşteri ne kadar memnun olursa o derecede tüketeceği ürüne bağlanır ve ürünler üzerinden  hizmeti aldığı sürece devam eder.   İşletmelerin amacı başarılı olmak ve çevresini olumlu bir şekilde etkilemekse, iş ahlakı ile donatımlı güler yüzlü ve etkili bir personele sahip  olmak zorundadır. Etki olmadan başarı gelmez. Elbette çalışanlar üzerinde yaptığınız etkiyle işletmeniz ölçülecektir. Bir takımı halinde elamanlar çalıştırıyorsanız, ilk önce siz elamanlarınızı olumlu bir şekilde etkilemelisiniz, onlarda müşterileri etkileye bilmeliler, hedeflerinize daha çabuk ulaşabilir ve daha kalıcı etkiler bırakabilirsiniz.
      Bütün bunları neden yazdım derseniz? Hafta sonu Dostlarımızla birlikte Manisa’mız da Yunusemre Belediyesi tarafından ,  Manisa’da yaşayan veya Manisa dışından Şehrimize gelerek rahat ve temiz güler yüzlü personellerin hizmet verdiği,  güzel iki mekanlara ayrı, ayrı saatlerde gittik.     Müşteriler açısından baktığınızda; Tanımadığınız işletmelerin  çalışanları ile  karşılaştığınızda, ilk başta onlar üzerinde neredeyse hiçbir etkinizin olmayacağı bir gerçektir. Sizi onlara, güvendikleri biri tanıtmışsa ve referans vermişse sizi iyice tanıyana kadar iyi bir tavır hareketi ile karşılanırsınız. Fakat sizi tanımaya başladıkları andan itibaren kendi hareketlerinizle müşteri olarak etkiyi ya güçlendirir ya da yıkarsınız. Yani bıraktığınız etki ya olumlu ya da olumsuzdur. Çalışanlara beklediğiniz sıcak ilgiyi sizlerde hitap şeklinizle, etkinizi fark ettire biliyorsanız,, bu etki sizin intibanızı her zaman yüksek tutar. Anlaşılır biçimde iletişim kuramaz, kendinizi ifade edemezseniz, çalışanlar sizin ne demek istediğinizi ya da kafanızdan ne geçtiğini bilemediklerinden mesafeli durmayı tercih ederler.  İşletmelerin çalışanlarını anlama, çalışanın görev anlayışı ile davranışları Terazini iki ibresini de dengede tutar. Günümüzde insanlar hep eleştirirler, yapıcı yanları sergilemekten kaçınırlar. Bu günkü yazımda güzel iki tesisten ve Tesislerin kazanımını ve Manisa’mıza kazandıranlardan söz etmek istiyorum.       Yunusemre Belediye Başkanı Dr. Mehmet Çerçi güzel hizmetlere imza atmaktadır. Sayılması zor olan Millet Çarşısından, Belediye binasının yenilenmesinden, Saruhan Bey ismine yakışır cami, Müze ve çarşı alanlarına benzer tesislerden bazılarını özelliklede, ekonomik sıkıntı içerisinde çırpınarak sosyal hayat yaşaması zor olan kitlelere hizmeti amaçlı kazandırılan iki tesisi anlatmak istiyorum. 1-  YUNUS PARK; Boz Köy Mallesinin yüksek tepesinde orman içerisinde kurularak, Osmanlı Müzesi, El sanatları atölyesi, Türk Büyüklerinin, Bal-şta Mustafa Kemal Atatürk’ten Yunus Emre, Mehmet Akif Ersydan, Alpaslana, İbni Sina’dan, Merkez Efendiye, Manisa’mızın yetiştirdiği,Şehzadeler ve Padişahlara, Kurtuluş Savaşı kahramanlarından Gödesli makbuleye, Manisayı Yangın sonrası Yeşillendiren, Ahmed Bedevi (Carlak)’a kadar güzel heykellerin yer aldığı ve İRFAN MECLİSİ denilen sohbet ve toplantıların yapıldığı tesisten, Kafeteryası gözleri ve yürekleri okşamaktadır. Kafeterya’da emeklilere cüzide olsa indirim yapılmaktadır. Temizlik, hijyen ve kalite derseniz, ekonomik olarakta günümüze göre uygun sayılan, iş ahlakı ve işe adapte personelleri çalıştırılması, bu personellerin insana olan saygı ve sevgilerini hayvanlara da yansıttıklarını görülmektedir, Bir Kedi altına yastıkların konulduğu bir dolabın içerisinde doğurduğu yavrularını büyütmesi ve personelin sevecen yaklaşımı taktire şayan’e değer bir konumdadır.
   Ve O Kedi yavrularıyla.
      2. olarak,  Misafirlerimle birlikte Yunusemre Belediyesine bağlı Orta Köy Mahallesine gittik, İnsanların serbest ve özgürce piknik yaptığını, çocuk oyun alanlarını ve ayrıcalıklı diye bileceğim ORTA KÖY PARK’ı daha büyüleyici, Doğa ve tabiat güzelliğine sahip,yöresel giysilerin güzellikleri içerisinde güler yüzlü kibar personellerin, YUNUS PARKTA olduğu gibi ORTA KÖY TESİSLERİNDE ekonomik ve hijyen sunumlarla insanın içini rahatlatarak hizmet veriyor olması dikkati çekmektedir.
      Merak ettim ve sordum, İşletmeyi kim işletiyor diye? Aldığım cevap şaşırtmadı! YUNUS PARKI ve ORTAKÖY PARKINI aynı işletmeci, işletiyormuş. İşin ehli olduğu açık, açık görülmektedir. 
           Sağlıklı yaşayın, sağlıcakla kalın.