Günümüzde sosyal medya hem eğlence hem de kültürel anlamda pek çok bilgiyi barındıran yer haline geldi.

Sosyal medyanın gücü kavramı ise insan neslinin yararına kullanıldığında ortaya çıktı. Daha çok yeni Kurban Bayramı sırasında hac vazifesini yerine getiren Türk vatandaşlarının kayıp olduğu bilgisi sosyal medyada yayınlanmış ve sadece 3-4 saatlik bir zaman dilimi içerisinde Türk hacılar bulunmuştu.

Bundan önce en büyük sosyal medya mahalle komşularımızdı oysa ki . Şimdi hatırladım da gülümseten zamanlardı.


Sosyal medya hep canlı ve dinamikleri bulunan bir sanal dünya aslında. Bu işin en başında ,1997 yılında Six Degrees, adlı ilk sosyal medya sitesi kuruldu. Bu site, kullanıcıların arkadaşlarını bulmalarına ve bağlantı kurmalarına olanak tanıyan bir ağ olarak hizmet veriyordu. Ardından 2002 yılında Friendster adlı sosyal medya sitesi ortaya çıktı ve özellikle Asya'da büyük bir popülerlik kazandı.
 

Ne amaç ile kullanıldığı , hangi yaş aralığının ne sıklıkla sosyal medya kullandığı da önemli aslında . Her yıl dünya genelindeki sosyal medya kullanımını yayınlayan We Are Social Dijital 2024 raporunda, şu anda 5 milyardan fazla aktif kullanıcının sosyal medya kimliği bulunuyor.

En son sosyal medya kullanıcı profilleri rakamı geçen yıla göre yüzde 5,6 arttı; 2023 yılı boyunca 266 milyon yeni kullanıcı ilk kez sosyal medyayı kullanmaya başladı. Bu etkileyici rakam, geçtiğimiz yıl dünyada saniyede ortalama 8,4 yeni sosyal medya kullanıcısının olduğu anlamına geliyor.

Bu rapor sosyal medya kullanıcısının, günde 2 saat 23 dakikasını sosyal medyayı kullanarak geçirdiğini ortaya koyuyor.

Türkiye’de ise bu süre ortalamanın biraz üzerinde olup 2 saat 44 dakika ile dünyada 14. sırada yer alıyor.

Türkiye’de interneti kullanılarak geçirilen süre incelendiğinde 6 saat 57 dakikayla dünya sıralamasında 20. Sırada yer alıyor. Bu rakam dünya ortalamasının 17 dakika üzerindedir.

Yine aynı raporda, internet kullanıcılarının her gün çevrimiçi olarak geçirdikleri süredeki hafif artışa rağmen elde edilen en son veriler, internete bağlı nüfusun aslında TV izlemeye daha az zaman harcadığını gösteriyor.

İnternet kullanıcısının artık TV içeriğini izlemek için geçen yılın bu dönemine göre günde 17 dakika daha az harcadığını gösteriyor; bu düşüş, yıllık yüzde 8,2’lik bir düşüşe eşit.

Şu anda bu yazıyı okuyorsanız ya bir sosyal medya platformu üzerinden  bizi takip ettiğiniz ya da bir akıllı cep telefonuna sahip olduğunuz içindir.

2010 yılından bu yana her yıl, 30 Haziran günü sosyal medya günü olarak kutlanıyor.

Kullanım amacı sekteye ugratılmadan bilgilerimizin ek kaynağı olan sosyal medya gününüz kutlu olsun.


Sağlıkla Kalın.